Goa - relacja

05.02.2010 - 11.02.2010

Na lotnisko w Panaji docieramy punktualnie, koło 14, skąd trzema lokalnymi busami docieramy do oddalonego o 60km Palolem, gdzie mamy zamiar przez tydzień robić tak mało jak tylko się da. Docieramy tam przed zachodem słońca, wokoło palmy, ciepły pasek, Morze Arabskie i domy na palach - bajkowa sceneria. Przy wejściu na plaże witają nas swojsko rozłożone krowy, którym tak samo jak psom dobrze jest na plaży. Zostawiamy bagaże pod jakimś barem i idziemy podekscytowani szukać "naszego" domku. Wszystkie domki mają na wyposażaniu moskitierę i łazienkę. Bierzemy chatkę na samej plaży(500rupii), mamy niesamowity widok z balkonu i kilkanaście metrów do morza:)

W takim otoczeniu spędzamy kolejne dni, poza jednodniową wycieczką na Old Goa. Na Palolem Beach jest jak w raju, jemy niesamowite ilości fantastycznego jedzenia, a zjeść możesz praktycznie wszystko, począwszy od steku z rekina, poprzez enchiladę z owoców morza, kończąc na śniadaniach, których głównym składnikiem jest potężny burger. Cały dzień popijamy soki ze świeżo wyciskanych owoców, shaki, drinki. Jemy świeże ananasy, kokosy i papaje, które kupujemy od okrężnego handlarza. Przy nas zdejmuje z głowy wielki kosz z owocami i rozłupuje kokosa, bądź obiera ananasa. Czas umilają nam także zimne piwa KingFishery i miejscowe jointy:)

Dwa razy z samego rana na morzu widzieliśmy delfiny. Za pierwszym widzimy ich całą masę, wyskakują z wody, robią piruety. za drugim, niestety było chłodniej i mniej słonecznie, w dodatku morze było bardziej wzburzone, więc pojawia się tylko parę sztuk, które niechętnie, co jakiś czas i na chwilę, wynurzają się z wody.

Jednego dnia wybieramy się na Old Goa, na które jedziemy trzema lokalnymi autobusami i podróż trwa znacznie dłużej niż zakładaliśmy. W Old Goa zwiedziliśmy urocze chrześcijańskie kościółki wybudowane przez Portugalczyków i Brytyjczykow. Potem zjedliśmy obiad, na który dostałam głowę ryby.

Na plaży często spotykamy pewną krowę. Ma tylko jeden róg, po drugim została tylko zakrwawiona rana, którą biedna krowa rozdrapuje sobie o napotkane na swojej drodze rybackie łódki. Jest też mnóstwo psów, większość z nich zapewne z jednego ojca, bo są bardzo podobne, dzielą się jednak na dwie klasy. Pierwsza z nich to psy należące do właścicieli barów, gdzie swoimi smutnymi oczami umiejętnie sępią jedzenie, oczywiście zawzięcie broniąc swojego terytorium przed tymi drugimi. Druga ma mniej szczęścia, są to bezpańskie psy, które muszą radzić sobie same. Pewnego razu mały piesek zostaje pogryziony przez "psy barowe" za wkroczenie na ich terytorium i kuleje na jedną łapę. Oczywiście kto postanawia zainteresować się biedną psiną?? MY. Codziennie karmimy go. "Mały", bo tak go nazwaliśmy początkowo jest bardzo nieufny, ale już po kilku dniach reaguje na nasze głosy, a za mna wręcz przepada. Ostatniego dnia, gdy już opuszczaliśmy Palolem, chcieliśmy się pożegnać z naszym Małym, który od razu rozpoznał nasze głosy i przybiegł, wręcz skacząc na mnie z radości, czego nigdy wcześniej nie robił. A może wiedział, że wyjeżdżamy i też chciał się z nami pożegnać. na pewno tak właśnie było:) Oczywiście tak bardzi go pokochałam, że płakałam przy pożegnaniu, a potem jeszcze kilkakrotnie na myśl o 'naszym' psiaku. Mały stał się naszym najdroższym przyjacielem na Goa.

Goa relacja, Palolem domki na plaży, krowy na plaży w Palolem, Delfiny na Goa

• Goa przystanek autobusowy
  • Palolem Beach - sprzedawca owoców
  • Plaże w Palolem
  • Mały - nasz przyjaciel na Goa
  • Rowery na goa
  • Palolem z rana
  • Palolem widok z domku na plaży
Kopiowanie i używanie elementów użytych na tej stronie bez zgody autora jest zabronione.